[2022 야탑고 1학년] 영어부교재 - EBS 올림포스 영어 독해의 기본 2
TEXT
Unless students have this relationship explained to them, / some may understandably visualize the molecule / as just a round object / while others may think of / it as a moving elastic sphere.
만약 학생들이 그 관계를 (교사에 의해) 자신들에게 설명되게 하지 않으면, / 몇몇 학생들은 당연하게도 그 분자를 시각화하고, / 단순히 둥근 물체로 / 다른 학생들은 생각할지도 모른다. / 그것을 움직이는 탄성력 있는 구체로
visualize(시각화하다): to form a mental image
think of A as B = regard A as B = look upon A as B
That is, / they may pay more attention / to the analogy’s structural attributes / and too little attention / to the interaction effects.
즉, / 학생들은 아마도 더 많은 주의를 기울일 수 있고, / 유추의 구조적 특성에 / 매우 적은 주의를 기울일 수 있다. / 그것의 상호 작용 효과에 대해서는
a characteristic = a attribute = a property= a feature
기출 → 빈칸추론
Teaching with analogies is used to enhance students' learning the structure of scientific concepts: however, the interplay of their components may not be definitely addressed to students unless it is explained to them.
만약 학생들이 그 관계를 (교사에 의해) 자신들에게 설명되게 하지 않으면, 몇몇 학생들은 당연하게도 그 분자를 단순히 둥근
물체로 시각화하고, 다른 학생들은 그것을
움직이는 탄성력 있는 구체로 생각할지도
모른다. 즉, 학생들은 아마도 유추의 구조적 특성에 더 많은 주의를 기울일 수 있고,
그것의 상호 작용 효과에 대해서는 매우
적은 주의를 기울일 수 있다.
아래 문장에서 틀린 곳을 찾아 고치고 빈칸은 채우시오.
I____ students don't have this relationship explained to them, some may understandably ______ the molecule as just a _________ while others may think of it as a__________. That is, they may pay less attention to the analogy’s ___________ and too more attention to the_____________.